Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor för att:

  • Rapportera löner och se tidigare lämnade rapporter
  • Se företagets fakturor och saldon
  • Lägga upp fler administratörer

Tips!
 - Instruktioner månadsrapportering

Avsluta försäkringsavtal

Säger företaget upp försäkrings­avtalet med Fora, betyder det att de anställda inte längre omfattas av de försäkringar och den tjänste­pension som ingår i försäkrings­avtalet. Det är därför viktigt att se över vilket försäkringsskydd de anställda behöver ha på arbetsplatsen och eventuellt teckna försäkringar för dem på annat håll.

Ett företag som har kollektiv­avtal och anställda som omfattas av det, är skyldigt att ha försäkrings­avtal hos Fora. Först när företaget inte längre har några anställda, eller inte längre har kollektiv­avtal, kan försäkrings­avtalet avslutas.

Företag utan kollektiv­avtal kan avsluta försäkrings­avtalet när som helst, till exempel när företaget inte längre har personal anställd.

När försäkrings­avtalet sägs upp avslutas också eventuella tilläggs­försäkringar (till exempel Företagares egen försäkring). Försäkrings­avtalet gäller till och med den sista i månaden efter den månad som Fora tagit emot uppsägningen.