I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Tips!
- Instruktioner månadsrapportering
Säger företaget upp försäkringsavtalet med Fora, betyder det att de anställda inte längre omfattas av de försäkringar och den tjänstepension som ingår i försäkringsavtalet. Det är därför viktigt att se över vilket försäkringsskydd de anställda behöver ha på arbetsplatsen och eventuellt teckna försäkringar för dem på annat håll.
Ett företag som har kollektivavtal och anställda som omfattas av det, är skyldigt att ha försäkringsavtal hos Fora. Först när företaget inte längre har några anställda, eller inte längre har kollektivavtal, kan försäkringsavtalet avslutas.
Företag utan kollektivavtal kan avsluta försäkringsavtalet när som helst, till exempel när företaget inte längre har personal anställd.
När försäkringsavtalet sägs upp avslutas också eventuella tilläggsförsäkringar (till exempel Företagares egen försäkring). Försäkringsavtalet gäller till och med den sista i månaden efter den månad som Fora tagit emot uppsägningen.