Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor för att:

  • Rapportera löner och se tidigare lämnade rapporter
  • Se företagets fakturor och saldon
  • Lägga upp fler administratörer

Tips!
 - Instruktioner månadsrapportering

Avvikelserapport

När de inrapporterade uppgifterna bearbetas, kan systemet upptäcka olika typer av fel som gör att uppgifterna inte kan sparas. Då skapas en avvikelserapport.

Avvikelserapporten innehåller fel som gör att individuppgifter eller löneuppgifter inte kan sparas. Det kan till exempel var ogiltiga person- eller samordingsnummer, fel format på datum eller att anställda har tilldelats en upp­märkning som inte är gilitig för företget.  Uppgifterna måste korrigeras i lönesystemet och sedan kan en ny fil laddas upp.

Här finns avvikelserapporten

Företagets huvud­­administratör och administratörer får ett e-postmeddelande om att det finns en avvikelserapport på Mina sidor.

  • Innehöll filen löneuppgifter , finns avvikelserapporten i e-tjänsten Rapportera löner för arbetare, under den månad löne­­­rapporteringen avsåg.
  • Om filen du lämnade bara innehöll individuppgifter, (alltså inga löner) finns avvikelserapporten i e-tjänsten Administrera arbetare, under "Rapporthistorik individuppgifter via fil".

Avvikelserapporten är i formatet csv.