Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Nytt på Mina sidor Företag

2024-10-17: Förändringar har gjorts i e-tjänsterna för administration och rapportering av arbetares löner.
Upptäck förändringarna här

Kostnader, faktura och betalning

Frågor och svar

När fakturerar ni kostnaden för en viss månad?

Fakturan stämmer inte - vad gör jag då?

Hur bestrider jag en faktura?

Varför finns det inte ett OCR-nummer på månadsfakturan?

Kostnaden för Avtals­pension SAF-LO blev oväntat hög för några av företagets anställda, vad kan det bero på?

Hur långt tillbaka i tiden får Fora fakturera retroaktivt?

Hur registrerar jag en särskild fakturaadress?

Jag har avvecklat mitt företag men har ändå fått en faktura - ska jag betala den?

Jag har inga anställda, ändå har jag fått en faktura - ska jag betala den?

Varför har jag fått en faktura trots att jag sagt upp mitt avtal?

Vad är grundpremie?

Var kan jag se våra fakturor?

Vart vänder jag mig om jag har inkassofrågor?

Vi har fått en påminnelse på fakturan men har inte originalfakturan kvar - var hittar jag den?

Vi vill få fakturan som e-faktura – hur gör vi då?

Vi vill få fakturan via e-post – hur gör vi då?

Jag har Kivra Företagsbrevlåda men vill inte ha fakturorna från Fora dit. Hur gör jag då?

Hur lång tid har vi på oss att betala fakturan?

Kan vi få detaljerade uppgifter om kostnad per anställd, per produkt, per period för varje månad?

Kan man få kostnaderna uppdelade på kostnadsställenivå, på fakturan eller i specifikationen?

Hur ofta faktureras och överförs kompletterande pensions­premier?

Varför är det skillnad på olika pensions­premier, allt är ju arbetarnas tjänste­pension?

Varför sammanställer ni inte underlag för Särskild löneskatt för pensions­kostnader (SLP) för hela året?

Månadsfakturan stämmer inte, vad gör jag då?

Kan jag kvitta en månadsfaktura mot en kredit på en faktura som baseras på årlig rapportering, och vice versa?

Jag rapporterade fel förra månaden och har korrigerat rapporteringen. Får jag en ny faktura för den månaden nu?

Vad gör jag om jag har betalat till fel bankgiro?

Varför har jag fått en förseningsavgift?

Vad är premietillägg?

Varför ska jag betala premietillägg?

Hur mycket kostar premietillägget?

    Ring kundservice

    Helgfria vardagar 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.

    Skicka e-post via Mina sidor

    För att få svar i ärenden som rör ett specifikt avtal eller där personuppgifter behöver anges eller dokument bifogas. Logga in för att kommunicera säkert med kundservice.

    Kontaktuppgifter

    Postadress
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Leveransadress för bud och paket
    Sveavägen 44, Stockholm

    Öppettider
    Bud och leveranser: 08.10 - 16.45
    (16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).

    Observera!
    Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök
    (bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.