Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Hälsodeklaration via e-signering

Tecknar du återbetalnings­skydd eller familje­skydd behöver du fylla i en hälsodeklaration.

Hälsodeklarationen måste komma in till Fora inom 30 dagar från det att du har ansökt om återbetalnings­skydd eller familje­skydd. Gör du inte det kan vi inte behandla din ansökan.

Har du BankID kan du fylla i hälsodeklarationen på din dator och signera den digitalt. Då behöver du inte skriva ut blanketten och posta den.

Har du under de senaste tre åren

A. behandlats/kontrollerats för besvär/symptom, sjukdom, skada eller handikapp?
eller
B. varit sjukskriven i fler än 30 dagar i följd och/eller haft sjukersättning/aktivitesersättning eller motsvarande från Försäkringskassan?

NEJ - det har jag inte

JA - det har jag

Därför behövs hälsodeklaration

Syftet med hälsodeklarationen är att avgöra om du kan teckna återbetalnings­skydd eller familje­skydd. Uppfyller du inte hälsovillkoren beviljas du inte familje­skydd och du får bara återbetalnings­skydd på framtida inbetalningar till din tjänste­pension. De pengar som redan betalats in täcks då inte av återbetalnings­skyddet. 

    Ring kundservice

    Helgfria vardagar 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.

    Skicka e-post via Mina sidor

    För att få svar i ärenden där personuppgifter behöver anges eller dokument bifogas. Logga in för att kommunicera säkert med kundservice.

    Kontaktuppgifter

    Postadress
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Leveransadress för bud och paket
    Sveavägen 44, Stockholm

    Öppettider
    Bud och leveranser: 08.10 - 16.45
    (16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).

    Observera!
    Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök
    (bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.