I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Tecknar du återbetalningsskydd eller familjeskydd behöver du fylla i en hälsodeklaration.
Hälsodeklarationen måste komma in till Fora inom 30 dagar från det att du har ansökt om återbetalningsskydd eller familjeskydd. Gör du inte det kan vi inte behandla din ansökan.
Har du BankID kan du fylla i hälsodeklarationen på din dator och signera den digitalt. Då behöver du inte skriva ut blanketten och posta den.
A. behandlats/kontrollerats för besvär/symptom, sjukdom, skada eller handikapp?
eller
B. varit sjukskriven i fler än 30 dagar i följd och/eller haft sjukersättning/aktivitesersättning eller motsvarande från Försäkringskassan?
Syftet med hälsodeklarationen är att avgöra om du kan teckna återbetalningsskydd eller familjeskydd. Uppfyller du inte hälsovillkoren beviljas du inte familjeskydd och du får bara återbetalningsskydd på framtida inbetalningar till din tjänstepension. De pengar som redan betalats in täcks då inte av återbetalningsskyddet.
Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.
För att få svar i ärenden där personuppgifter behöver anges eller dokument bifogas. Logga in för att kommunicera säkert med kundservice.
Postadress
Fora AB
101 56 Stockholm
Leveransadress för bud och paket
Sveavägen 44, Stockholm
Öppettider
Bud och leveranser: 08.10 - 16.45
(16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).
Observera!
Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök
(bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.