Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Fora finalist i "Årets förändringsresa 2020"

13 februari 2020

Fora är tillsammans med Riksbyggen och Örebro kommun finalister i Brilliant Awards utmärkelse ”Årets förändringsresa 2020 – Customer Expericence”. Nomineringen gäller den förflyttning vad gäller kundbemötande och kundnöjdhet som Foras Kundcenter har gjort. 

Bild på medarbetare på Foras kundcenter

Delar av Foras Kundcenter, som är finalist i ”Årets förändringsresa”. Främre raden: Dina Forsberg, Kajsa Lahger Klarström, Sara Castellon Sallberg, Hanadi Kadri. Bakre raden: Christina Norbergh, Ulrika Pettersson, Jens Holmgren, Elin Söderström och Rasmus Lindberg.

– Det är ett fantastiskt betyg på vårt arbete med att ständigt förbättra och utveckla våra sätt att möta kundernas behov. Jag är väldigt stolt över alla medarbetare på Foras Kundcenter som bidragit till den här förflyttningen, säger Ann Hägerlind Ekehov, chef för Foras Kundcenterverksamhet.

Hjälpa kunderna på bästa sätt

Foras Kundcenter hanterar varje år cirka 250 000 telefonsamtal och 25 000 mejl från företag och privatpersoner. Frågorna varierar och kan till exempel handla om företagens löne­­rapportering, fakturorna eller specifika frågor i olika kundärenden.

– Fora har totalt 235 000 företagskunder och drygt 3,9 miljoner personer har tjänste­pension via Fora. Pension och försäkring kan uppfattas som svåra frågor och det är helt avgörande att vi hela tiden förbättrar vår service och vårt kundbemötande för att hjälpa dem på bästa sätt, fortsätter Ann Hägerlind Ekehov.

Fora har under en längre tid arbetat med att utveckla kundmötet i telefon. Bland annat gör Foras Kundcenter undersökningar efter avslutade telefonsamtal.

– Undersökningarna är till stor hjälp för mig att bli bättre. Jag kan titta på resultaten och sedan lyssna igenom samtalet igen för att höra vad jag kunde ha gjort annorlunda, säger Hanadi Kadri, medarbetare på Kundcenter.

Satsning på bemötande och service

En starkt bidragande anledning till förflyttningen är att Foras Kundcenter under 2019 har satsat på utbildning i service och bemötande. Utbildningen varvar teori med praktik där medarbetarna lyssnat på varandras samtal och gett feedback på ett utvecklande och lättsamt sätt.

– Det är fantastiskt och lärorikt även för mig som har jobbat länge. VI fick så många bra tips och idéer som hjälper oss i vårt dagliga arbete, säger Christina Norbergh, mentor på Kundcenter.

 

20 augusti 2024

Charlotte Anderén Fornander utses till tillförordnad vd för Fora

Foras nuvarande vd, Elisabeth Wisén, lämnar sin position. Hon ersätts av Charlotte Anderén Fornander, som tillträder som tillförordnad vd från och med den 1 september 2024.

19 augusti 2024

Nyhet i rutinen för månadsfakturan

Nu tar vi nästa steg för att linjera administrationen av de kollektivavtalade försäkringarna för arbetare och tjänstemän.

15 augusti 2024

Missa inte ersättning - det här behöver du göra

Den här informationen är till arbetsgivare som har betalat avgift till TRR, TRS eller TSL under perioden 1 januari - 31december 2023 och som ännu inte har registrerat något bankkonto eller bankgiro hos Fora för utbetalning.

2 juli 2024

Glad sommar!

Nu är sommaren här och vi på Fora vill tacka alla er som varit i kontakt med oss under våren i olika sammanhang. 

18 juni 2024

Semester och paus - kanske bästa tiden att se över sina trygghetsförsäkringar

Juli och första delen av augusti är den vanligaste perioden för svenskarnas sommarsemester. Då tar vi en längre paus från jobbet och förhoppningsvis infinner sig semesterlugnet. Kanske är det bästa tiden att se över sina trygghetsförsäkringar?

av 29
>