Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Förlängd period för övergången

1 februari 2024

För att ge arbetsgivare tid att få nya rutiner och systemstöd för månads­rapportering på plats kommer rapporteringsperioden för årets tre första månader att förlängas. Sista dag att rapportera löner utbetalda i januari, februari och mars för att undvika förseningsavgift och andra påföljder är justerad till 31 maj.

Om alla förutsättningar är på plats rekommenderar Fora att rapportering görs inom ordinarie rapporteringsperiod (normalt månaden efter utbetalningsmånaden), eftersom arbetsgivaren kan få fakturan först när rapportering är gjord.

För att få med kostnaden för januari och februari på den första månadsfakturan som skickas i april behöver rapporteringen vara gjord senast 31 mars.

Arbetsgivaren kommer varje månad få påminnelse om sista dag att rapportera för att få med kostnaden på kommande faktura.

20 augusti 2024

Charlotte Anderén Fornander utses till tillförordnad vd för Fora

Foras nuvarande vd, Elisabeth Wisén, lämnar sin position. Hon ersätts av Charlotte Anderén Fornander, som tillträder som tillförordnad vd från och med den 1 september 2024.

2 juli 2024

Glad sommar!

Nu är sommaren här och vi på Fora vill tacka alla er som varit i kontakt med oss under våren i olika sammanhang. 

23 maj 2024

Gemensam bolagsstruktur banar väg för varumärket Avtalat

Svenskt Näringsliv, LO och PTK har enats om nästa steg för varumärket Avtalat och en framtida bolagsstruktur för valcentralerna Fora och Collectum samt informationsbolaget Kollektivavtalsinformation. Det här innebär att all operativ verksamhet i huvudsak samlas i ett och samma bolag, till exempel IT och kundservice. 

7 maj 2024

Olgas resa från hovmästare till systemutvecklare på Fora

Mycket eget driv och intensiva studier tog Olga Korobeinik till ett nytt kapitel i yrkeslivet. Hon lämnade restaurangbranschen och började arbeta som systemutvecklare på Fora. ”Det bästa valet jag har gjort”, säger hon själv. Här berättar hon mer om den prestigelösa kulturen, Foras viktiga uppdrag och en spännande digital transformation. Kanske är Fora en plats för dig?

3 maj 2024

Pilotkunder värdefull hjälp i övergången till månadsrapportering

Att involvera kunder i en pilot i ett tidigt skede var en viktig del i Foras arbete med övergången till månadsvis rapportering av arbetares löner. Ambitionen med en pilot var att dra viktiga lärdomar på vägen mot lansering av månadsrapportering av arbetare. Två av pilotkunderna berättar här om sina erfarenheter.

av 16
>