I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Positiv energi driver oss som jobbar på Fora framåt. Med engagemang som bränsle kan vi komma hur långt som helst. Vi får saker att hända för att vi tillsammans ger det lilla extra. Under vårt tak samlas individer med en bred palett av kompetenser och erfarenheter, redo att dela med sig av sin kunskap för att få andra och Fora att växa.
Josefine Bergman Heineman är en av de som driver arbetet med att strukturera Foras dokumenthantering. Det är ett omfattande arbete som kräver såväl drivkraft som entusiasm, något Josefine har gott om.
När handläggare behöver hjälp med något som rör affärssystemet är det Erik Gråhns och hans kollegor inom systemstöd som löser problemen. Teamet på systemstöd kan ses som en form av specialister som är länken mellan it och verksamheten.
Delegera ansvar och se medarbetare ta nya steg, växa och utvecklas. Det är några av de största drivkrafterna för Joakim Lindblad i uppdraget som avdelningschef för Kundservice processutveckling.
Förändringar är det bästa Hanna Bergsman vet. Därför trivs hon också väldigt bra som verksamhetsspecialist och införandeansvarig på Kundservice processutveckling. Fora är mitt i en förändringsresa med mycket utveckling och förändring av verksamhetens arbetsprocesser. Och det är här Hanna kommer in.
Som produktionsledare på IT–avdelningen är Eva Alexanderssons uppdrag att hålla samman Foras alla maskinella bearbetningar med mängder av information. En av de mest omfattande produktionerna är de cirka tre miljoner pensionsbesked som skickas varje år.
Thomas Billberger är pensionsspecialist på Fora och uppskattar att jobbar på ett företag som arbetar hårt för att skapa trygghet för sina kunder. Och han drivs av att göra tjänstepension mer begripligt.
Som gruppchef på avdelning It Leverans jobbar Afshin Mohammadi tillsammans med sitt team mitt i Foras pågående förändringsresa. Uppdraget är att förenkla och digitalisera Foras erbjudande och tjänster.
Språk och begriplighet är Anna Forslins käpphästar. Som e-tjänsteansvarig arbetar hon med att göra det enkelt för besökarna på fora.se att förstå informationen och att använda e-tjänsterna. I jobbet ingår att lära sig något nytt – så gott som varje dag.
Som affärsutvecklare på Fora har Helene Sjölander ett varierande och stundtals intensivt arbete. Det handlar om allt från att ta fram långsiktiga strategier till att vara med och lösa operativa frågeställningar. Ibland kräver arbetet extra fokus och snabbhet. Då trivs Helene som allra bäst.
Simon Gothin hjälpte tidigare sina kollegor med allt från tekniken i konferensrum till att fixa en krånglande dator. Men lusten att lära sig ännu mer om Fora fick honom att välja en ny väg – som handläggare.
När Maria Lidström klev in på Fora 2016 visste hon inte att det var ett första steg på en spännande utvecklingsresa. Hon började i Foras reception och är idag kommunikationspartner på Kommunikation och Marknad. En avdelning som hon tycker är jättehäftigt att arbeta på.