I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Fora arbetar för att verksamheten drivs enligt gällande interna och externa regler och för att upprätthålla intern styrning och kontroll i verksamheten.
Klagomål hanteras i första hand av Foras kundtjänst och därefter av Foras klagomålsgrupp. Klagomålsgruppen omprövar skriftliga redogörelser kostnadsfritt.
Fora är personuppgiftsansvarig för personuppgifter som företagskunder lämnar till Fora om sina anställda.
Fora har rutiner för att motverka penningtvätt. Det är en benämning på alla åtgärder som syftar till att dölja att pengar eller andra tillgångar kommer från brottslig verksamhet.
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Fora har ingen rådgivande funktion och arbetar helt utan eget vinstintresse.
Syftet med Foras etikpolicy är säkerställa att verksamheten bedrivs inom ramen för gällande regelverk och på ett etiskt godtagbart sätt.
Fora har inrättat en visselblåsarlösning för att förenkla för den som vill lämna information om missförhållanden.